În perioada 7-9 decembrie 2022, cel de-al doilea eveniment de formare din cadrul proiectului Edukino a fost organizat în Amadora/Portugalia! Principalul nucleu al evenimentului a fost definit prin identificarea strategiilor privind modul în care putem sprijini implicarea tinerilor vulnerabili în transmiterea propriilor mesaje prin intermediul educației imaginii.

Scopul celor trei zile de formare a fost acela de a sprijini profesioniștii în implementarea proiectelor în care copiii pot juca roluri principale și de a construi abordări bazate pe valori de responsabilizare. Educația prin imagine a sprijinit întrebările legate de construirea discursului, a mesajelor și a imaginilor și de modul în care profesioniștii care lucrează cu copiii pot sprijini acest lucru. Participanții au aflat despre concepte și strategii de responsabilizare și acțiuni specifice fiecărei situații, precum și despre experiențe din fiecare țară parteneră în ceea ce privește implementarea programelor de educație prin imagine. Am avut marea oportunitate de a interacționa cu profesori, mediatori, asistenți sociali, artiști și alți profesioniști care lucrează direct cu tinerii migranți sau cei aflați în situații precare!

Participanții și-au exprimat în mod activ percepțiile în domeniu prin activități dinamice și creative bazate pe cel de-al doilea Rezultatul intelectual, care include “Programul de educație prin imagine”. Reprezentanții fiecărei organizații partenere au fost responsabili de ghidarea activităților de grup și de prezentarea unui modul specific dezvoltat anterior în cadrul celui de-al treilea Rezultatului intelectual bazat pe “Programul de consolidare a capacităților”, conceput pentru a sprijini profesioniștii din domeniul educației să facă față noilor provocări care apar în prezent, în special atunci când lucrează cu tinerii migranți sau cei aflați în situații precare. Evenimentul de formare față în față a fost extrem de esențial în pregătirea participanților, în calitate de profesioniști, pentru a-i sprijini în procesul de consolidare a capacităților tinerilor, dar și pentru:

-Dobândirea de cunoștințe teoretice și practice privind abordările în organizarea atelierului cultural pentru responsabilizarea tinerilor

-A cunoaște mai multe despre concepțiile altor țări și varietatea perspectivelor și experiențelor privind modul de sprijinire a grupului țintă.