Competences Before Diplomas – CompB4D
Obiectivul general al proiectului “Competences Before Diplomas” (CompB4D) este de a identifica și de a dezvolta posibile modalități de recunoaștere și validare a competențelor dobândite în contexte nonformale și informale, în special în cazul cursanților adulți și a altor grupuri țintă defavorizate, în principal prin utilizarea unui Portofoliu de Validare.
Consorțiul proiectului este format din șapte organizații din șapte țări de la nivel European:
Rezultatele dezvoltate pe perioada de implementare a proiectului:
-Un raport de studiu practic și ușor de utilizat, care se concentrează atât pe o imagine de ansamblu Europeană, cât și pe datele naționale ale fiecărei țări partenere în ceea ce privește procesele, instituțiile și conceptele de validare a învățării non-formale și informale, în special în ceea ce privește competențele cheie în domeniul educației adulților.
-Curriculumul de formare are ca scop sprijinirea educatorilor de adulți, prin intermediul unui ansamblu de activități (împărțite pe module care abordează fiecare competență-cheie), care îi va ghida să identifice și să dezvăluie competențele (cunoștințe, abilități și atitudini) ale cursanților, să îi formeze în fiecare competență-cheie și să îi ajute pe aceaștia să își identifice punctele forte și punctele slabe, să le crească gradul de conștientizare și stima de sine.
-Scopul acestui rezultat este de a oferi o oportunitate structurată de a valida competențele dobândite prin utilizarea instrumentelor și metodologiilor proiectului dezvoltate prin intermediul unui nou portofoliu de validare. Acest proces este conceput ca o certificare a competențelor dobândite într-un mediu de învățare non-formală.
-Rezultatul va reuni toate rezultatele și realizările activităților proiectului și va inspira proiectarea unui document de recomandări politice clar, concis, complet și ușor de citit.
-Acest rezultat este o resursă educațională deschisă (OER) menită să sprijine facilitatorii, educatorii și formatorii pentru a permite cursanților adulți să își valideze competențele dobândite prin educație informală și non-formală, prin utilizarea unor metode inovatoare și interactive pentru a implica și motiva cursanții în identificarea și validarea cunoștințelor, abilităților și competențelor dobândite prin intermediul unei metodologii bazate pe portofoliu.