Implementarea proiectului „Dyslexia Compass” a început din luna octombrie 2020 și își propune să combată implicațiile negative ale dislexiei nediagnosticate asupra dezvoltării cognitive a copiilor și a tinerilor, cu accent pe sistemele educaționale naționale.
Parteneriatul din cadrul proiectului se face remarcat prin cinci organizații din cinci colțuri ale Europei:
YORK ASSOCIATES INTERNATIONAL LIMITED – (Coordonatorul proiectului)
Nome videregående skole, avd. Lunde – Norvegia
Babel Idioma y Cultura S.L. – Spania
CENTRUL PENTRU PROMOVAREA INVATARII PERMANENTE – România
Omolab komunikacije d.o.o. – Croatia
Pe parcursul implementării proiectului, vor fi dezvoltate trei Rezultate Intelectuale:
IO1: Testarea alfabetizării în diferite limbi
Definiții ale pragurilor pentru măsurarea alfabetizării, ținând cont de înțelegerea națională a ceea ce se măsoară, fluența în citire, abateri standard de la mediile de viteză în citire, înțelegerile naționale și regionale asupra dislexiei, profunzimea ortografică, limbile naționale și regionale și înțelegerea lecturii.
IO2: Instrumentele standard
O colecție de instrumente de diagnostic pentru măsurarea alfabetizării, ținând cont de fluența în citire, profunzimea ortografică, limbile naționale și regionale și înțelegerea lecturii.
IO3: Instrument standard
Se concentrează pe proiectarea și crearea unui instrument unic pentru măsurarea ratelor de dislexie, cu proceduri de operare, tradus în limbile naționale ale partenerilor de proiect.