Viziunea noastră admite faptul că tehnologiile devin obișnuite în viața de zi cu zi, dar și faptul că pot fi folosite ca instrumente puternice de învățare și dezvoltare în cadrul și în afara învățământului tradițional. Scopul nostru este de a îmbunătăți și de a încorpora tehnologiile mobile (portabile) în învățământul tradițional.
Acest lucru va fi realizat prin
integrarea formării în domeniul tehnologiilor mobile de învățare (mlearning) în formarea inițială a cadrelor didactice și în programele de formare la locul de muncă/dezvoltare profesională continuă (CPD)
provocarea profesorilor de a gândi în mod creativ cu privire la învățarea mobilă și la aplicațiile sale potențiale
dezvoltarea încrederii lor de a încerca idei noi în cadrul întregii programe școlare individual și în colaborare.
să fie incluzivi: Un dialog între cadre didactice, industrie, guvern și societatea civilă recomandă elaborarea de politici naționale/regionale și planurile pentru Tehnologia Informației și a Comunicațiilor (TIC) la nivel de școală, care să promoveze utilizarea TIC accesibile pentru a asigura educația incluzivă pentru toți (UNESCO, TIC accesibile și personalizate de învățare pentru elevii cu dezabilități: 2011a).
mlearning se referă la utilizarea de tehnologii mobile în predare și învățare. Tehnologiile variază de la telefoane mobile la console de jocuri, de la laptop-uri la prețuri reduse la playere media, de la platformele rețelelor sociale la rețele de distribuție a informațiilor și mai mult, într-o lume în care elevii sunt din ce în ce mai conectați. Noile evoluții tehnologice au puterea de a transforma societatea, modul în care învățăm, muncim, ne jucăm, comunicăm și interacționăm. 90% din adolescenți dețin un fel de dispozitiv media personal. Acesta poate fi un MP3 player, un telefon mobil, PSP, etc. Este o tehnologie pe care tinerii o cunosc și se bucură de ea. Folosesc aceste instrumente pentru divertisment, comunicare, pentru a crea și a împărtăși. Cu toate acestea, per ansamblu, aceste dispozitive sunt interzise în școli. Mulți profesori se întreabă acum dacă aceste tehnologii mobile pot ajuta procesul de predare și învățare, și ar trebui de fapt adoptate, mai degrabă decât descurajate.
Profesorii sunt factorii cruciali de decizie și factorii cheie pentru interacțiunea cu noile medii tehnologice în practicile lor de implicare și predare. Proiectul răspunde Raportului științific și politic JRC ”Elemente cheie pentru dezvoltarea sălilor de clasă creative în Europa (2012)”; și ET2020 Obiectivul 4 în consolidarea inovării și integrarea utilizării TIC în politicile și practicile naționale. Noul program va fi introdus pe ECVET și în baza de date de formare la locul de muncă Comenius. Sprijinirea punerii în aplicare a cadrului ECVET se află pe lista de priorități stabilite în Bologna, procesul de la Copenhaga și Tratatul de la Lisabona. Obiectivul nostru axat pe abordări comune pentru formarea cadrelor didactice reflectă angajamentul nostru în acest domeniu.
Dispozitivele portabile costă mai puțin decât Tehnologiile tradiționale ale Informației și Comunicării și pot fi folosite oriunde și peste tot, 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână. Trebuie să luăm în considerare impactul pe care un dispozitiv personal care însoțește un elev pe tot parcursul zilei de școală și pleacă acasă cu el, îl are asupra învățării, învățarea putând astfel continua. Folosirea unor tehnologii mobile mai mici și mai multe oferă posibilitatea de a dota fiecare elev cu câte un dispozitiv, pe care îl poate lua oriunde. Acest lucru creează potențialul de învățare, mai personalizat, incluziv, și care se extinde dincolo de sala de clasă și oferă posibilități de învățare mult mai independente.
Experiența curentă susținută de cercetările recente arată că utilizarea mlearning poate avea un impact pozitiv eficient asupra predării și învățării, asupra învățării independente și personalizării, comportamentului în interiorul și în afara sălii de clasă, asupra realizării, asupra progresului și calității de lider. Pentru profesori poate sprijini comunicarea, auto-evaluarea și le permite cadrelor didactice să reflecteze asupra practicii, schimbului de cunoștințe și inovației prin creativitate. În mod decisiv, profesorii însărcinați cu sprijinirea inovării în mlearning, trebuie să aibă competențele, cunoștințele și conștientizarea necesare pentru a înțelege și a exploata oportunitățile oferite – răspundem la această nevoie prin dezvoltarea de programe de formare inovatoare, care vor fi transferate în Europa prin introducerea pe ECVET și în cadrul bazei de date de formare la locul de muncă Comenius.
Tehnologia digitală oferă oportunități noi, mai semnificative/relevante pentru implicarea tinerilor, și permite participarea lor la construirea unei abordări mai flexibile și creative a proceselor de învățare și predare. Aceste efecte nu vor rezulta doar din tehnologie, ci și din modul în care este proiectat un serviciu, și din valorile încorporate în acesta.
Website: www.mlearn-project.eu