Tel: 0040722 709 292 - Mail: contact@cpip.ro

S4B – Competențe digitale transversale pentru învățarea mixtă

În aceste vremuri completate de incertitudine, este esențial ca profesorii, școlile și comunitățile să fie sprijinite și mai bine pregătite pentru a răspunde nevoilor elevilor și pentru a crea o învățare incluzivă. Astăzi, mai mult ca oricând, competențele transversale sunt cheia unui proces de învățare eficient. Este de o importanță crucială să știm cum să comunicăm eficient cu elevii într-un mediu online; să avem capacitatea de a gestiona și de a rezolva conflicte; să sprijinim și să sporim motivația elevilor; să facem învățarea online durabilă și valoroasă și să evităm suprasolicitarea.

Obiectivul general al proiectului S4B este de a sprijini cadrele didactice în crearea de instrumente inovatoare care vizează îmbunătățirea abilităților și aptitudinilor cheie, necesare pentru implementarea eficientă a învățării digitale și pentru o bună funcționare în noua realitate educațională.

Partenerii proiectului:

 

Proiectul va fi dezvoltat pe baza a trei rezultate:

  • Primul rezultat: Raport de cercetare DISCOVERING THE WAY

-Un raport de cercetare, cu scopul de a crea o hartă a celor mai importante 12 competențe transversale necesare pentru gestionarea eficientă și de succes a procesului de învățare digitală, precum și un test cu ajutorul căruia cadrele didactice ar putea autoevalua nivelul de dezvoltare a acestor competențe, detectând domeniile asupra cărora trebuie să se concentreze pentru a-și îmbunătăți competențele.

  • Al doilea rezultat: Instrument dedicat formării WALKING IN THE PATHWAY

-Elementul cheie al acestui rezultat este reprezentată de exersarea periodică, cu ajutorul unor materiale atractive și efectuarea unor anumite sarcini. Pentru ca această pregătire să fie eficientă, parteneriatul proiectului va crea videoclipuri scurte. Pentru fiecare dintre cele 12 competențe digitale soft importante, definite în cadrul primului rezultat al proiectului, va fi elaborat cel puțin un videoclip – prezentări audiovizuale scurte, practice și atractive, menite să sporească motivația profesorilor de a-și îmbunătăți competențele.

  • Ultimul rezultat: Manual SKILLS PATHWAY

-Parteneriatul proiectului vizează redactarea unui manual cu linii directoare pentru aplicarea practică a raportului de cercetare, care prezintă cele 12 competențe digitale esențiale (primul rezultat) și a setului de instrumente de formare pentru dezvoltarea acestora (al doilea rezultat).

Urmăriți pagina de  Facebook și aflați mai multe despre progresul proiectului!