Proiectul “Incluziune Școlară” propune elaborarea unei strategii eficiente privind promovarea incluziunii în școli, care să conducă automat la integrarea cu succes a copiilor migranți.
Activitățile noastre
Rezultatele Proiectului
Produsul 1: Metodologie de promovare a incluziunii școlare
Obiectivul acestui produs este reprezentat de elaborarea unui manual structurat pe capitole specifice cu privire la modul în care școala poate dezvolta și implementa o reformă cuprinzătoare la nivelul întregului învățământ. Acesta își propune să trateze cu succes și în mod integrat promovarea accesului la educație și să îmbunătățească rezultatele educative ale migranților, refugiatilor, studenților care solicită azil dar și ale minorilor neînsoțiți.
Acest produs intelectual are la bază următoarele componente:
[a]. Orientări privind „Educația Incluzivă”
[b]. Planuri de acțiune privind „Incluziunea in Educația Școlară”
Produsul 2 – Setul de Instrumente Online pentru „Educația Incluzivă”– Pachet de activități, instrumente și instrucțiuni
Setul de Instrumente Online pentru „Educația Incluzivă” va aborda două (2) domenii principale care sunt identificate ca fiind cruciale în capacitatea educatorilor de a implementa cu succes o metodologie bazată pe educația incluzivă în mediul școlar:
[a]. Primul domeniu face referire la echipamentul educatorilor cu toate instrumentele necesare care vor facilita implementarea unei abordări privind educația incluzivă în cadrul instituției.
[b]. Cel de-al doilea domeniu este strâns legat de capacitatea de dezvoltarea a educatorilor privind comunicarea cu elevii migranți în limba maternă a acestora.