În perioada 18-20 mai 2022, primul eveniment de formare din cadrul proiectului Edukino a fost organizat în Franța! Nucleul principal al evenimentului a fost definit prin identificarea strategiilor și a modalităților de construire a unui model de cooperare în cadrul proiectelor culturale cu copii care provin din medii vulnerabile. 

În prima zi a evenimentului, activitățile au fost derulate la Gravelines, unde partenerii de proiect au avut ocazia să viziteze prima unitate Afeji, și anume MECS (o casă de copii). Am aflat mai multe despre Cinéligue și, datorită participării educatorilor specializați și a experților în domeniul educației prin imagine, am avut cu toții șansa de a interacționa în cadrul unor ateliere de educație prin imagine. În plus, prima zi s-a încheiat cu o proiecție de producții audio-vizuale ale copiilor (pixilation workshop) dar și filme scurte despre jocuri specifice și jocuri video selectate de adolescenți (atelier de programare). 

În cea de-a doua zi a evenimentului de formare, activitățile s-au desfășurat la Cinéma l’Univers, unde au fost prezentate proiecte de cooperare de succes între structuri de sprijin social și instituții culturale cu Alefpa, Latitudes contemporaines și Protecția Judiciară a Minorilor (PJJ). Au fost aduse în atenția noastră povești de succes inter-profesionale cu Forum des Sciences, MECS de Mérignies, CMP Lomme. Discuțiile ulterioare au fost esențiale pentru a obține perspectiva experților cu privire la modul de utilizare a culturii ca instrument educativ pentru a include în societate copiii care profin din medii vulnerabile. La finalul zilei, am avut o dezbatere cu producătorul Oliver Pagani, după proiecția filmului “Romani street view”. 

Cinéma l’Univers a găzduit și ultima zi a evenimentului de formare! Activitățile s-au axat pe ateliere de lucru extrem de interactive, dar și pe descrierea metodologiei și a instrumentelor concrete pentru etapele viitoare de implementare a experienței acumulate în cele trei zile ale evenimentului la fiecare nivel național al partenerilor de proiect.